Cayma Hakki & Iade Süreç Bilgileri
 
Cayma hakki nedir?
6502 sayili Tüketicinin Korunmasi Hakkindaki Kanun (“Kanun”) geregince, alicilarin teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarini kullanarak sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme haklari vardir. Kanunu her kurumun uygulamasi gerekmektedir.

Cayma hakki Nasil Kullanilir?
Alicinin cayma hakkini kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde ürünü iade etmek istedigini saticiya bildirmesi gerekmektedir. Satici, alicinin talebini aldiktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alip ürün bedeli ve iade kargo ücretini aliciya hiçbir masraf yükletmeksizin ödemekle yükümlüdür.

Ürün, Satici’ya iade edilirken teslimati sirasinda Alici’ya ibraz edilmis olan orijinal faturanin da iade edilmesi gerekmektedir. Faturanin iade açiklama bölümü varsa eger bu bölüm doldurulmali ve fatura, Alici tarafindan imzalanarak ürünle birlikte teslim edilmelidir.

6502 sayili Tüketicinin Korunmasi Hakkindaki Kanun ne zaman yürürlüge girdi?
6502 sayili Tüketicinin Korunmasi Hakkindaki Kanun 28.05.2014 tarihinde yürürlüge girmistir.

Cayma hakki süresi disinda kalan iade talepleri için geçerli süre ise 14 gündür.

Cayma hakkinin geçerli olmadigi ürünler nelerdir?

•    Alicinin istegi ile kisiye özel olarak üretilen, üzerinde degisiklik veya ilave yapilarak kisiye özel hale getirilen ürünler

•    Niteligi itibariyla geri gönderilmeye elverisli olmayan ürünler (Iç çamasiri, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin kosulu ürünün açilmamis ve denenmemis olmasidir.)

•    Alici tarafindan açilmis olan ses veya görüntü kayitlari (DVD, CD ve Kaset vb.), basili ürünler (Kitap, dergi vb.), yazilim programlari ve bilgisayar sarf malzemeleri

•    Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler

•    Fiyati borsa veya teskilatlanmis diger piyasalarda belirlenen ürünler (Külçe, Ziynet Altin ve Gümüs kategorisindeki tüm ürünler vb.)

Cayma hakki sürecinde iade kargo ücreti kime aittir?
Cayma hakki kapsaminda ürün iadelerinde iade kargo ücreti saticilara aittir. Alicilar ürünleri kisisel sebeplerle iade etseler dahi alicilarin kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakki vardir.

Alici, ürünü kullansa bile iade edebilir mi?
Ürünün ambalajinin açilmasi, ürünün denenmesi, ürünün mutat kullanimi, yani ürünün alisilageldigi gibi kullanilmasi cayma hakkini ortadan kaldirmaz. Satici, cayma süresi içinde ürünü aliciya teslim etmisse alici, ürünü ancak olagan bir gözden geçirmenin gerektirdigi ölçüde kullanabilir. Aksi takdirde alici cayma hakkini kullanamaz.

Ürüne zarar verilmesi durumunda alici cayma hakkini kullanip ürünü iade edebilir mi?
Mevzuat geregi, ürünün degerinin azalmasi veya iadeyi imkânsiz kilan bir nedenin varligi, cayma hakkinin kullanilmasina engel olmaz. Ancak ürünün degerinin azalmasi veya iadeyi imkânsizlasmasi alicinin kusurundan kaynaklaniyorsa, alicinin, ürünün degerini veya degerindeki azalmayi saticiya tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, satici zararinizi tazmin edebilmek için, ürün degerinin azalmasina iliskin alici hakkinda yasal yollara basvurabilir.

Alicinin ürünü iade etmesi için ne kadar süresi bulunmaktadir?
Alici, iade talebini ilettikten sonra 3 takvim günü içerisinde ürünü kargo firmasina teslim ederek Efor Magazacilik adresine göndermis olmalidir.